Thursday, May 12, 2011

~ Sehari ~

Seharian di rumah,pasti mebibitkan rasa keboringan tahap gaban, walaupon bagi sesetengah orang( aku xtau la sape ) depa rasa dok umah best...serius aku cakap, mula2 memang best, lama2, mula la membibitkan rasa keboringan, walaupon depa xnk ngaku...dalam hati semua setuju...hahaha...rase xbest je kalo xlihat dunia luar walaupon sehari...setiap hari, setiap saat, pasti ade bende baru yang dipelajari, walaupon tanpa kite sedari, hatta satu huruf pon...bile melihat keindahan Allah, kebesaran Allah, baru lah kite sedar betapa kecil nye kite, kite hanya hamba yang lemah, hamba yang xmampu berbuat ape2 pon tanpa izin-Nya...AllahuAkbar...
Aku pon xtau nape aku rase nak menaip arinie, nak baca, baca, xnak baca, ade aku kesah??...hehehe...harinie ceramah kite bertajuk "Syukur" ye adik2...kuikuikui...sebelum memulakan ceramah kite, uncle nak tanye, sape sini ade kakak cun sila dok depan, senang uncle nk tengok...hahaha(aku da mule merapu la nih)...ops!!silap2, Astaghfirullah, nie syaitan la nih...hurm, straight to da point je la...bagi yang pernah ke luar negara(maksud aku luar Malaysia ye), kalo di tanya, best ke tak kat sane klo di bandingkan ngan Malaysia, mesti depa jawab Malaysia best, sebab ape?aku tanye depa, "hujan emas di negara orang,hujan batu di negara sendiri"(macam haramzade je jawapannye, aku tanye laen, jawab laen...hehehe)tapi bagi aku yang pernah merantau, aku faham la kenapa...saje je nak tanye pandangan orang len, kalo bagi jawapan macam tuh, adik aku darjah 3 pon bleh jawab, bek ak tanye die je...wakakaka...jap, ape kena mengena luar negara dengan syukur??hehehe...mesti korang tertanya2 kan??...nanti la aku sambung, mak aku nak tengok Sejuta Cinta Marshanda la plak...hilang terus idea aku nak menaip, mood pon leboooohh...hehehe...nanti la aku share pengalaman aku kat negara orang...dan kenapa kita patut bersyukur di lahirkan di Malaysia...kerana 1 Malaysia kah??keranamu Malaysia kah??atau keranamu Laila...kuikuikui...Adios..

P/s : Bile kepala tension, cube korang menaip, pastue korang baca balik, kompom korang gelak...hahahaha...

No comments:

Post a Comment

Tak Puas Ati Cakap...

.:Ribuan Terima Kasih Kerana Melawat:.